Powered By Blogger

Monday, July 18, 2011

Tubuh Jentera Siber Umno Untuk Serang Pakatan Rakyat

KUALA LUMPUR: Unit Media Baru, Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan melancarkan jentera siber bagi memerangi fitnah pembangkang di alam maya menerusi laman twiter, facebook dan blog.

Timbalan Pengerusi Unit Media Baru Pemuda Umno, Mohd Razlan Muhammad Rafli, berkata program itu dilancarkan bertujuan menyediakan jentera untuk berperang di alam maya bagi menolak propaganda negetif pihak pembangkang.

"Dengan kewujudan pelbagai bentuk fitnah di alam siber, jentera siber dapat menerangkan kepada rakyat hal yang sebenar menerusi pelbagai saluran di internet," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Jentera Siber Pemuda Puteri UMNO Wilayah Persekutuan, di Hotel Putera di sini, semalam.

Majlis itu disempurnakan oleh Ketua Penerangan UMNO yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.

Mohd Razlan yang juga Ketua Pemuda UMNO bahagian Seputeh berkata, program jentera siber itu membabitkan 84 peserta yang terdiri daripada penulis blog dan setiap Pemuda UMNO bahagian memiliki blog sendiri. (Sumber:- Berita Harian 18 Julai 2011)

Minda Penulis terdetik berpendapat, bacaan sepatutnya adalah seperti ini:-
KUALA LUMPUR: Unit Media Baru, Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan melancarkan jentera siber bagi memerangi kempen penerangan Pakatan Rakyat di alam maya menerusi laman twiter, facebook dan blog.
Timbalan Pengerusi Unit Media Baru Pemuda Umno, Mohd Razlan Muhammad Rafli, berkata program itu dilancarkan bertujuan menyediakan jentera untuk berperang di alam maya bagi menolak kempen penerangan isu semasa pihak Pakatan Rakyat.
"Dengan kewujudan pelbagai bentuk fitnah di alam siber, jentera siber dapat terus membohongi rakyat hal yang sebenar menerusi pelbagai saluran di internet," katanya kepada pemberita selepas majlis pelancaran Jentera Siber Pemuda Puteri UMNO Wilayah Persekutuan, di Hotel Putera di sini, semalam.
Majlis itu disempurnakan oleh Ketua Penerangan UMNO yang juga Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan.
Mohd Razlan yang juga Ketua Pemuda UMNO bahagian Seputeh berkata, program jentera siber itu membabitkan 84 peserta yang terdiri daripada penulis blog dan setiap Pemuda UMNO bahagian memiliki blog sendiri.
Komen Minda Penulis:- Umno terpaksa mewujudkan jentera siber untuk berhadapan dengan penulis-penulis blog pro Pakatan Rakyat. Kalau difikirkan secara lojiknya apabila sesuatu unit atau jentera diwujudkan, maka setiap mereka yang terlibat atau dilibatkan perlu untuk dibayar. Kalau tiada bayaran, unit atau jentera tersebut tidak akan berfungsi.
Ini berbeza dengan Pakatan Rakyat yang tidak pernah mewujudkan sebarang unit atau jentera siber tetapi sebaliknya ianya bergerak sendiri di atas kesedaran tanpa mendapat sebarang ganjaran atau imbuhan dari mana-mana parti politik dalam Pakatan Rakyat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...