Powered By Blogger

Saturday, July 30, 2011

Kerja Orang Sakit Jiwa

TINDAKAN Persatuan Suara Anak-Anak Malaysia negeri Pulau Pinang yang diketuai oleh pengerusinya, Mohamed Ghani Abdul Jiman yang menggantung coli dan seluar dalam wanita di pintu masuk yang menyediakan lif untuk ke pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng adalah merupakan satu perbuatan yang biadap dan tidak bertamadun.

Menurut laporan akhbar, persatuan tersebut yang pada pendapat Minda Penulis bukannya mewakili keseluruhan anak-anak Malaysia bertindak sedemikian biadap adalah kerana mendakwa tidak puas hati terhadap pentadbiran Lim dan tindakan tersebut didakwa sebagai simbolik luahan rasa persatuan tersebut.

Coli dan seluar dalam wanita bercorak harimau bintang itu dikatakan sebagai simbolik menandakan Lim Guan Eng dan Setiausaha Politik Ketua Menteri, Ng Wei Aik sebagai tarzan dan beliau turut menggelarkan semua pemimpin Kerajaan Negeri sebagai harimau.

Perbuatan biadap persatuan yang diketuai Mohamed Ghani ini bukanlah yang pertama dilakukan. Sebelum ini pada 8 Disember 2010, beliau telah bertindak menyerahkan tiga kek hitam tertulis 'Selamatkan Lot 21 dan 22', 'Selamatkan Kampung Genting' dan 'Daripada Anak Jati Pulau Pinang'.

Pada 12 Mac 2011, Mohamed Ghani bertindak menghantar keranda kepada Ng Wei Aik di perkarangan Komtar Walk. Beliau juga bertindak memandu sendiri sebuah lori kecil dengan membawa keranda ke kediaman Wei Aik. Bagaimanapun keranda tersebut dirampas oleh pihak  polis.

Dan pada 2 Julai 2011, Mohamed Ghani menyediakan 2 ekor itik putih untuk diserahkan kepada Kerajaan Negeri dalam satu perhimpunan haram di perkarangan Komtar.

Minda Penulis berpendapat, tindakan-tindakan yang dilakukan oleh persatuan tersebut yang diketuai oleh Mohamed Ghani bukan saja bersifat biadap tetapi juga adalah merupakan satu tindakan dari sekelompok manusia yang diketuai oleh pesakit jiwa yang turut mempunyai masalah penyakit gila seks.

Walau apa sekalipun alasan yang diberikan oleh persatuan tersebut untuk mewajarkan tindakan-tindakan biadap beliau itu, ianya tetap tidak boleh diterima oleh manusia yang berakal waras. Sebagai seorang beragama Islam, perbuatan-perbuatan tersebut amat ditegah oleh agama kerana ianya mempunyai unsur-unsur penghinaan dan mengaibkan. Disamping itu juga, perbuatan tersebut secara tidak langsung turut menghina dan menjatuhkan maruah kaum wanita.

Minda Penulis juga berpandangan, Mohamed Gahni dan anak buahnya patut ditahan dan dihantar ke pusat rawatan pesakit mental untuk menjalani rawatan. Minda Penulis juga berpendapat orang seperti ini amat berbahaya kepada keselamatan kaum wanita jika terus dibiarkan bebas berada di kalangan masyarakat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...