Powered By Blogger

Sunday, July 31, 2011

Apek Putus Tunang

PENJAGA gol bola sepak negara dan pasukan Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat dilaporkan telah membuat keputusan untuk memutuskan pertunangan beliau dengan Aimie Harmelia Mohd Hashumi atau Elia yang juga merupakan pemilik blog Jejari Runcing.

Khairul Fahmi yang lebih dikenali dengan panggilan Apek walaubagaimanapun menafikan bahawa keputusan beliau itu ada kaitannya dengan orang ketiga antara beliau dengan Elia. Beliau turut menafikan bahawa beliau seorang lelaki playboy sebagaimana tuduhan sesetengah pihak dan menyifatkan tuduhan atau fitnah yang dilemparkan terhadap beliau itu sebagai punca hubungan beliau dengan Elia menjadi renggang.

Kerana fitnah yang dilemparkan tersebut, bukan sahaja menjejaskan hubungan antara Khairul Fahmi dan Elia tetapi turut mengheret sama individu lain yang didakwa sebagai orang ketiga antara Khairul Fahmi dan Elia.

Minda Penulis berharap, keputusan yang dibuat oleh Khairul Fahmi adalah keputusan yang terbaik untuk masa depan beliau. Minda Penulis juga berharap supaya selepas ini, segala fitnah yang dihadapi oleh Khairul Fahmi akan berhenti. Dari sudut positif, Minda Penulis melihat perkara ini ada kebaikannya  buat masa depan hidup Khairul Fahmi.

Buat pelaku fitnah, segera hentikan perbuatan kalian. Tidak ada gunanya melakukan fitnah terhadap orang lain kerana ianya banyak mendatangkan keburukan kepada mangsa yang tidak bersalah. Kerana fitnah, ikatan pertunangan yang masih lagi baru telah terputus di pertengahan jalan.

Minda Penulis sendiri rasa hairan, apakah sebenarnya yang dicari oleh pelaku fitnah ini sehingga tergamak melontarkan fitnah? Apakah kesalahan Khairul Fahmi kepada kalian?

Buat Khairul Fahmi, Minda Penulis berharap agar selepas ini beliau dapat memeberikan tumpuan yang lebih pada kerjaya beliau. Seperti kata beliau sendiri, beliau sebenarnya masih belum berjaya lagi. Perjalanan karier beliau sebagai pemain bola sepak masih jauh. Benar, beliau masih lagi muda dan banyak perkara yang perlu beliau pelajari sebelum beliau bersedia menempuh alam perkahwinan. 

Minda Penulis berharap selepas ini, penjaga gol yang sedang meningkat naik ini akan bertemu dengan jodoh yang sesuai dan memahami kerjaya beliau sebagai ahli sukan. Ingatlah bahawa putus tunang bukanlah pengakhiran kepada kehidupan yang bahagia. Selamat maju jaya buat Khairul Fahmi bin Che Mat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...