Powered By Blogger

Monday, June 13, 2011

Blogger-Blogger Umno Gagal Berhadapan Blogger-Blogger PR

NAIB Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi menggesa parti tersebut agar bertindak segera mewujudkan unit gempur siber yang sistematik dan mantap bagi menangani isu yang dibangkitkan pembangkang melalui internet. Ini adalah kerana baginya, unit tempur siber parti tersebut ketika ini dilihat gagal menyampaikan maklumat secara berkesan kepada kumpulan sasar.

Menurut Zahid lagi, unit tempur siber Umno sekarang gagal menangkis banyak isu yang dibangkitkan pembangkang meskipun apa yang didakwa itu kononnya tidak benar. 

"Unit berkenaan juga selalu kalah dalam menjawab isu yang dibangkitkan pembangkang dalam media baru berbanding unit siber pembangkang yang lebih berkesan".

"Unit siber pembangkang mengumpul dan mengupas tafsiran masing-masing yang kebanyakannya menjurus ke arah menghentam kerajaan namun ada juga yang terpengaruh dengan propaganda mereka," kata beliau selepas merasmikan mesyuarat perwakilan Umno Bahagian Bentong.
Minda penulis berpendapat, dalam soal ini memang benar unit siber (blogger-blogger) Umno gagal dalam menghadapi blogger-blogger pro Pakatan Rakyat (PR). Penulis beranggapan sebab-sebab berlakunya kegagalan tersebut adalah kerana, blogger-blogger Umno tidak mempunyai hujah dan fakta untuk menangkis serangan dari blogger-blogger pro PR. Apabila tidak mempunyai hujah dan fakta maka mereka akan mula memainkan isu-isu yang tidak masuk akal dan bukan-bukan sehingga adakalanya ia memakan diri Umno sendiri.

Di samping itu juga penulis berpendapat, kegagalan blogger-blogger Umno ini sebenarnya berpunca dari kegagalan pemimpin Umno itu sendiri untuk menjawab serangan dari blogger-blogger pro PR ini. Banyak isu yang dibangkitkan oleh blogger-blogger PR yang tentunya adalah isu-isu semasa termasuklah isu-isu yang membabitkan kepentingan rakyat Malaysia gagal untuk dijawab dengan baik oleh pemimpin Umno itu sendiri. Jadi pada pandangan penulis, bila pemimpin-pemimpin Umno itu sendiri gagal untuk menjawab isu-isu yang dibangkitkan, maka bagaimana pula para blogger mereka hendak menjawab segala isu-isu yang dibangkitkan.

Di samping itu juga, blogger-blogger pro Umno ini sebenarnya tidak mempunyai isu yang baik untuk menyerang PR. Jadi bila dah ketandusan isu, maka mereka ini mula mencari akal untuk menimbulkan isu-isu yang panas sehinggakan dapat kita lihat sekarang ini kebanyakan isu-isu yang dibangkitkan oleh mereka adalah merupakan isu yang sudah lapuk ataupun isu-isu yang tidak benar sama sekali (fitnah).

Jadi pada pandangan penulis,Selagimana pemimpin-pemimpin Umno sendiri gagal untuk menjawab isu-isu yang dibangkitkan oleh PR maka selama itu jugalah blogger-blogger mereka tidak akan mampu untuk menepis serangan dan hujah dari blogger-blogger PR.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...