Powered By Blogger

Saturday, May 21, 2011

Rakyat Bakal Menerima Kenaikan Harga Berganda

PENULIS baru sahaja menerima makluman dari seorang rakan yang sekarang berkhidmat di Petronas Carigali bahawa petrol RON95 yang sekarang ini berharga RM1.90 seliter akan dinaikkan harga sekurang-kurangnya 20 sen seliter dalam masa terdekat. Penulis tak berapa pasti akan kesahihan makluman tersebut, tapi hati penulis lebih terarah untuk mempercayai apa yang rakan penulis tersebut beritahu. 

Sebenarnya, penulis dah terdengar khabar-khabar angin mengatakan bahawa RON95 akan dinaikkan harga antara 10 sen hingga 30 sen tapi yelah memandangkan tidak ada pengumuman dan pihak yang berkaitan juga dok asyik menafikan sahaja, maka penulis mengambil inisiatif sendiri untuk menghantar SMS kepada rakan penulis dan beliau mengiakan bahawa RON95 akan naik harga bila-bila masa sahaja dan beliau tak dapat nak pastikan bila dan berapa kadar tepat kenaikan harga bahan bakar tersebut. 

Sekiranya benar RON95 bakal naik harga, ini bermakna rakyat akan menerima hadiah kenaikan harga berganda kerana pada 25 Mei nanti, kerajaan dijangka akan mengumumkan tarif baru elektrik. Dan ini juga bermakna, kerajaan benar-benar mengaplikasikan slogan Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan. Ya! memang benar rakyat yang didahulukan dalam memikul beban dan pencapaian kekayaan pemimpin UMNO diutamakan.

Tahniah! penulis ucapkan buat rakyat yang masih lagi memberikan sokongan dan kepercayaan kepada pemimpin UMNO/BN ini. Tahniah kerana anda benar-benar menyokong penipuan dan pengkhianatan yang dilakukan oleh UMNO/BN. Dan tahniah juga buat pemimpin-pemimpin UMNO/BN kerana kalian masih lagi berjaya memperbodoh-bodohkan rakyat yang masih lagi tetap memeberikan kepercayaan kepada kalian walaupun kalian telah berkali-kali membohongi meraka. Tahniah sekali lagi.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...