Powered By Blogger

Monday, May 14, 2012

Bagaimana 'Aqidah Umat Islam Dirosakkan

بِسْــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

RAMAI yang mempunyai pemahaman bahawa gerakan 'missionary kristian' semakin berjaya memurtadkan umat Islam. Sebenarnya ukuran kejayaan gerakan tersebut bukanlah berdasarkan kejayaan mereka memurtadkan umat Islam. Itu hanyalah boleh dianggap sebagai bonus kepada mereka. Ukuran kejayaan sebenar mereka adalah cukup sekadar umat Islam meninggalkan cara hidup (Addin / The Way Of Life) Islam. Tidak perlu tukar agama dan nama, tetapi hanya cukup dengan tukar cara hidup dari cara hidup secara Islam kepada cara hidup yang bertunjangkan nafsu.

Gerakan itu juga tidak terlalu laju dalam kegiatan memurtadkan umat Islam, tetapi yang sebenarnya adalah gerakan da'wah Islamlah yang bergerak terlalu perlahan. Oleh kerana kita bergerak amat perlahan, maka terasalah mereka bergerak laju. Cuba kita bergerak lebih laju, maka mereka akan kelihatan perlahan dan pasti akan jauh terkebelakang.

Bagaimana 'Addin' Islam Ditinggalkan





Cuba kita lihat cara umat Islam sekarang berpakaian, bergaul, berhibur, bercakap dan bertindak. Apakah mengikut cara hidup Islam? Kita tengok pula ibadah kita. Kajian menunjukkan sudah hampir 80% umat Islam meninggalkan solat. Ramai yang mendedahkan aurat atau tidak menjaganya. Bergaul bebas dan budaya hidup berseronok dan berhibur hebat dipromosikan di sana-sini termasuklah oleh media-media kita sendiri tanpa ada sekatan dari pemerintah atau penguasa.

Secara langsung atau tidak, bila umat Islam mula lupa nilai-nilai akhlaq dan melanggar syari'at, mereka sebenarnya sedang menjejaskan prinsip 'aqidah. Bila ini berjaya dilaksanakan maka mudahlah umat Islam untuk dimurtadkan.

Orang yang obses atau gila dengan hiburan dan kebendaan tidak akan sempat berfikir nasib agamanya. Inilah racun yang meruntuhkan semangat Islam kalangan remaja Arab di Timur Tengah dan di mana-mana sahaja tidak terkecuali di negara kita.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...