Powered By Blogger

Monday, May 21, 2012

Ada Lagi Pegawai Kanan PDRM Akan Sertai PAS

بِسْــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ


BEKAS Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Polis DiRaja Malaysia (PDRM), Datuk Fauzi Shaari kini dengan rasminya telah menyertai PAS. Lihat sini

Kita panjatkan kesyukuran ke hadhrat Ilahi atas limpah kurniaNya yang telah menggerakkan dan membuka hati Datuk Fauzi untuk menyertai perjuangan PAS dalam usaha untuk mendaulatkan hukum syari'at Allah SWT di negara kita.  Dan kita juga bersyukur kerana bukan sahaja Datuk Fauzi sahaja yang kini menyertai perjuangan PAS (yang dituduh dengan pelbagai tuduhan berupa fitnah seperti tuduhan sesat, tergelincir, kafir dan berbagai-bagai lagi tuduhan) bahkan ramai lagi mereka-mereka yang telah sedia dikenali ramai termasuklah dari kalangan artis-artis tanahair kita.

Kembali kepada penyertaan Datuk Fauzi ke dalam PAS, beliau dikenali dengan tindakannya membanteras maksiat di pusat bandaraya Kuala Lumpur sehinggakan tindakan beliau tersebut pernah mendapat kecaman dari seorang menteri kabinet  yang menyifatkan tindakan beliau itu akan menghalau pelancong asing.

Penulis sebenarnya tidak berapa terkejut dengan penyertaan Datuk Fauzi ke dalam PAS kerana semasa beliau masih lagi dalam perkhidmatan polis, beliau dilihat sebagai seorang penjawat awam yang sememangnya mempunyai hemah yang tinggi. Beliau juga banyak melakukan penguatkuasaan undang-undang terhadap mereka-mereka yang bergelumang dengan industri maksiat di negara kita walaupun tindakan beliau tersebut tidak begitu digemari oleh banyak pihak termasuklah pemerintah sendiri.

Penulis menjangkakan selepas ini, akan lebih ramai lagi penjawat awam termasuklah dari pegawai kanan PDRM sendiri akan menyertai Pakatan Rakyat terutamanya PAS. Dan penulis sedang membayangkan seorang lagi pegawai kanan PDRM yang juga berpangkat Datuk bakal menyertai PAS apabila beliau telah bersara kelak (Penulis mempunyai keyakinan yang tinggi bahawa beliau akan menyertai  PAS). InsyaAllah... Namun begitu, penulis tidak akan nyatakan siapa orangnya tersebut. Biarkanlah ianya menjadi teka-teki buat masa ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...