Powered By Blogger

Thursday, December 8, 2011

Hentikan Mempolitikkan Hukum Hudud

بِسْــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

EKORAN cabaran MCA untuk berdebat dengan DAP berhubung isu hudud, Mufti Selangor, Datuk Tamyes Abd Wahid menegaskan agar persoalan hukum dalam agama Islam itu menjadi bahan perdebatan mana-mana pihak hanya untuk dijadikan sebagai modal politik.

Menurut beliau, sebarang debat atau cabar mencabar berhubung isu hudud perlu dihentikan segera kerana ia dilihat semakin dipolitikkan.

Sebagai manusia katanya, samada yang beragama Islam atau tidak, tidak sepatutnya mencabar hukum yang datangnya dari Allah SWT. Beliau juga menegaskan bahawa hudud adalah undang-undang dan peraturan Allah, maka ianya tidak sepatutnya menjadi bahan perdebatan tetapi wajib dilaksanakan.

Isu hukum hudud kini semakin dipanaskan apabila Timbalan Ketua Publisiti MCA, Loh Seng Kok mencabar Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berdebat mengenai isu hudud dan ianya disiarkan di televisyen.

Sebelum ini juga, umat Islam juga dikejutkan dengan tindakan tidak wajar Penasihat Agama Menteri Besar Terengganu, Mohd Kamal Sadin dan juga ulama muda Umno, Mohd Fathul Bari yang menyertai satu forum anjuran MCA untuk menyerang hukum hudud yang diperjuangkan oleh PAS.

Minda Penulis amat bersetuju dengan saranan dari Mufti Selangor itu dan mengharapkan agar MCA serta Umno sendiri supaya berhenti mempolitikkan isu hukum hudud. Jangan terlalu lantang menghina hukum syariat yang telah ditetapkan oleh Allah SWT. Berhentilah segala perbuatan khianat kepada agama sebelum datangnya bala dan balasan dari Allah SWT.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...