Powered By Blogger

Wednesday, September 28, 2011

Malu Weii.. Bukan Islam Pun Boleh Sokong Hudud

MINDA PENULIS terjumpa satu komen dalam facebook dari seorang yang beragama kristian berkenaan hukum Hudud. Setelah membaca komen tersebut dan difahami oleh Minda Penulis, jelas menunjukkan bahawa beliau menyokong hukum Hudud. Cuma mungkin belum sampai hidayah kepada beliau untuk kembali kepada fitrah asal, iaitu Islam. Kita doakan semoga Allah SWT memberi hidayah kepada beliau.

Berikut, Minda Penulis paparkan komen yang beliau tulis itu untuk tatapan siapa sahaja yang sudi menjenguk blog ini dan sama-samalah kita fikirkan.


So!! Apa macam? Tak rasa malukah kita sebagai seorang yang beragama Islam dengan apa yang di nyatakan oleh beliau? 

Sepatutnya, hukum Hudud ni, kita yang Islam ni kena pertahankan untuk dipraktikkan dan dilaksanakan sebagai sebahagian dari perundangan negara kita. Tapi sebaliknya pula yang berlaku bila kita yang mengaku sebagai pejuang Islam, tapi tak mahu nak laksanakan Hudud dan dalam masa yang sama pula ada orang bukan Islam boleh nampak kebenaran dan kebaikan hukum Hudud ini.

Terus terang Minda Penulis katakan di sini bahawa, Minda Penulis rasa malu dengan sikap dan kelakuan sebahagian dari kalangan orang Islam di Malaysia ini yang enggan untuk melaksanakan hukum yang telah 'DIGAZETKAN' oleh Allah SWT. 

Kalau macam ni kelakuan koranglah, sampai bila-bilapun umat Islam tidak akan dihormati oleh masyarakat bukan Islam. Pendek kata, korang ni memang 'BODOH' dan 'BANGANG' yang teramat sangat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...