Powered By Blogger

Monday, January 16, 2012

Juru Kimpal Laknatullah

بِسْــــمِ اﷲِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم
اَلسَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Rogol kanak-kanak tiga tahun, anak rakan baik isteri sendiri

KEMAMAN - Tidak ada sifat kemanusiaan langsung bilamana seorang juru kimpal dipercayai tergamak merogol seorang kanak-kanak yang berusia tiga tahun yang juga merupakan anak rakan baik isteri sendiri dalam kejadian di sebuah kampung di Chukai, Kemaman, Terengganu.

Perbuatan lelaki berusia 46 tahun itu di sedari ibu mangsa bila mendapati seluar anaknya basah dan berbau air mani. Selepas diperiksa lagi oleh ibu mangsa, bahagian luar lampin pakai buang mangsa serta pangkal peha hingga lutut mangsa turut berbau air mani.

Mengesyaki sesuatu yang tidak kena, ibu mangsa telah membuat laporan polis Chukai dan hasil pemeriksaan pihak hospital mendapati terdapat kesan koyakan lama pada kemaluan mangsa.

Berikutan itu saspek ditangkap oleh pihak polis dan ditahan reman di bawah Seksyek 117 Kanun Acara Jenayah untuk siasatan lanjut kerana disyaki melakukan kesalahan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana merogol. Baca lanjut di sini

Entah apa nak jadi dengan masyarakat negara kita sekarang ini. Sanggup melakukan perbuatan terkutuk sebegitu dan membiarkan nafsu serakah mengatasi akal fikiran serta iman. Penjenayah tersebut memang layak di golongkan dalam golongan laknatullah. Kesalahan beliau itu teramat besar dan hanya Allah SWT sahaja yang Maha Layak untuk memberikan pengampunan bila di akhirat kelak dan di atas dunia ini, hukuman yang paling wajar dilaksanakan hanyalah hukum Hudud.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...