Powered By Blogger

Thursday, January 13, 2011

TUAN GURU NIK ABDUL AZIZ MINTA PEMIMPIN SERTA AHLI PR DAN PAS TIDAK GUSAR

Berikut adalah laporan yang disiarkan oleh portal Malaysiakini berhubung kenyataan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat:-

azlan ** Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat meminta pemimpin Pakatan Rakyat dan ahli PAS supaya tidak bimbang mengenai pertemuannya dengan Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin di ibu negara baru-baru ini yang turut dihadiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak.
Nik Aziz berkata tidak ada apa yang perlu dibimbangkan kerana beliau memperkatakan perkara yang sama dengan apa yang sering dikatakannya sebelum ini.
"Sebagaimana saya tegaskan sebelum ini, sikap saya sama saja sama ada bercakap di dalam atau di luar," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat exco kerajaan negeri di Kota Bharu hari ini.  
Katanya tidak timbul soal beliau perlu memberi penjelasan kepada penyokong-penyokong PAS dan Pakatan Rakyat bagi menjelaskan pendirian parti itu berhubung perjumpaan itu.
Sebelum ini, beliau menjelaskan, pertemuannya dengan Tuanku Mizan tiada kaitan dengan isu politik dan pemergiannya adalah bagi menjunjung perintah Seri Paduka Baginda.
Semalam, sebuah akhbar melaporkan Nik Abdul Aziz akan memberikan penjelasan mengenai isu pertemuan '24 Disember' kepada pemimpin Pakatan Rakyat dalam tempoh sehari dua lagi bagi mengelak spekulasi terus berlegar.**

Jadi, perlu kita semua fahami disini bahawa, pendirian Tuan Guru adalah jelas dan beliau masih tetap dengan pendirian beliau berhubung isu Kerajaan Perpaduan. Isu pertemuan yang dikatakan sebagai pertemuan sulit antara Mursyidul Am dan Presiden PAS dengan Najib Razak dipercayai sengaja dihebohkan untuk menggugat kekuatan dan kesepakatan yang terjalin antara parti-parti di dalam Pakatan Rakyat.  Kita semua perlu ingat bahawa, isu Kerajaan Perpaduan antara PAS dan UMNO ini bukanlah suatu isu yang baru kerana isu yang sama ini telah beberapa kali dihangatkan sebelum ini terutama sekali menjelang berlakunya Pilihan Raya Kecil di negara kita (terutama sekali jika PRK yang melibatkan pertembungan antara PAS dan BN). Ini menunjukkan bahawa BN, terutamanya UMNO itu sendiri sebenarnya amat gentar dengan kekuatan dan kelebihan yang dimiliki oleh PAS berbanding UMNO. Dan kita sebenarnya amat yakin bahawa isu ini akan senyap apabila selesai PRK Dun Tenang nanti dan tidak mustahil isu ini akan kembali dihangatkan oleh UMNO melalui media-media yang menjadi tunggangan apabila berlaku lagi pilihanraya samada umum atau kecil di negara kita. Tunggu dan lihat....

1 comment:

Kabutar Diesel said...

ye..saya amat menaruh kepercayaan kepada tok guru...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...