Powered By Blogger

Wednesday, April 27, 2011

KALAU DULU..... TAPI SEKARANG.......

KALAU DULU aku hanya berjalan kaki, 
TAPI SEKARANG aku sudah menggunakan basikal untuk bergerak. Itulah kemajuan yang kucapai. 

KALAU DULU semasa berjalan kaki, aku hanya sakit-sakit badan jika berlanggar dengan orang lain yang sama-sama berjalan kaki, 
TAPI SEKARANG lutut, siku dan daguku melecet dan berdarah akibat terjatuh bila berlanggar dengan orang lain yang sama-sama berbasikal sepertiku. Itulah risiko dari kemajuan yang kucapai.

Senaman poco-poco berjalan kaki
Senaman berbasikal

 
KALAU DULU aku hanya berbasikal,
TAPI SEKARANG aku sudah memiliki motorsikal untuk mudah bergerak kononnya. Itulah kemajuan yang kucapai.

KALAU DULU lutut, siku dan daguku melecet dan berdarah akibat terjatuh bila berlanggar dengan orang lain yang sama-sama berbasikal sepertiku 
TAPI SEKARANG bukan itu sahaja terpaksa ku tempuhi bila berlanggar atau terjatuh. Silap-silap gaya, tangan dan kaki semua tergantung akibat patah. Adoiii sakitnyer... tak mahu dah merempit.... (padan muka)
Jom merempit
Oiit.. Helmet mana Jang oii. Dah keras bonar ko kpalo ekau?
KALAU DULU aku punya sebuah motorsikal yang selalu ku guna buat merempit (willy dan wikkang dan dikejor oleh si kuda putih perkara biasa buatku),
TAPI SEKARANG aku sudah punya sebuah kereta untuk memudahkanku bergerak kesana-sini. Itulah kemajuan yang kucapai

KALAU DULU tangan dan kakiku bergantung di katil hospital akibat patah dalam kemalangan motorsikal,
TAPI SEKARANG silap-silap gaya boleh koma sebulan atau lebih dan nyawa jadi taruhan bila kereta ku guna untuk KL Drift mengalami kemalangan. Itulah cabaran yang terpaksa kulalui.

Jom Drift
Drift pakai kreta ni boleh tak?
KALAU DULU aku punya nyawa yang dipinjamkan sementara oleh Dia yang Maha Berkuasa
TAPI SEKARANG aku hanya bertemankan ulat dan cacing di dalam kubur yang gelap gelita dan panas menantikan hari perhitungan yang bakal menentukan nasibku samada keSYURGA atau keNERAKA....

Di sini akhirnya kita



(Ingatan buat ahli persatuan mat rempit dan mat drift sedunia)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...