Powered By Blogger

Wednesday, March 23, 2011

SIAPA DATUK T?


Pada 21 Mac 2011, negara dikecohkan dengan tindakan satu kumpulan yang enggan dikenali mendedahkan klip video (hitam putih) yang dikatakan memaparkan aksi seks seorang pemimpin pembangkang dengan seorang pelacur disebuah hotel di Kuala Lumpur.

Kumpulan yang diketuai oleh seorang lelaki yang menggelarkan dirinya sebagai Datuk T telah mendedahkan serta menayangkan video lucah tersebut dihadapan sekumpulan wartawan yang dipanggil untuk menonton tayangan percuma tersebut di Hotel Carcosa Seri Negara, Kuala Lumpur. Dan kumpulan tersebut juga mendakwa memiliki seutas jam tangan yang dikatakan milik ahli politik itu yang didakwa di ambil oleh wanita itu ketika mengadakan hubungan seks pada 21 Februari 2011.  Kumpulan tersebut juga mendakwa akan menyerahkan pita video itu kepada pemimpin pembangkang terbabit dan isterinya dalam masa seminggu.

Ekoran dari pendedahan dan penyiaran video lucah tersebut oleh kumpulan tersebut, wartawan-wartawan yang telah menonton rakaman tersebut telah menyerbu Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk mendapatkan penjelasan. Jadi dapatlah kita ketahui bahawa individu yang dikatakan sebagai pelaku seks dalam video terbabit kononnya adalah DSAI. 

Tak perlu untuk saya ulas lanjut berkenaan video lucah tersebut kerana DSAI telah menafikan pembabitan beliau dalam video lucah tersebut dan beliau juga menyifatkan ianya sebagai satu lagi konspirasi terbaru untuk memfitnah dan mengaibkan beliau serta keluarga. Cuma diharapkan pihak berkuasa dapat membuat siasatan lanjut berhubung rakaman video lucah tersebut.
"Saya difahamkan bahawa gambar yang disiarkan itu mirip saya tetapi perutnya lebih buncit daripada saya"

Namun begitu, saya masih ada kemusykilan yang belum terungkai dan saya kira ramai lagi rakyat Malaysia yang seperti saya. Apa yang saya musykilkan adalah pertamanya, siapa sebenarnya Datuk T ini? Kenapa individu ini tidak mahu untuk mendedahkan identiti sebenar beliau? Kalau dilihat dari laporan-laporan akhbar ataupun berita-berita di TV, dapat disimpulkan bahawa wartawan-wartawan yang dipanggil untuk menonton video lucah itu sendiri tidak mengenali siapa Datuk T ini. Agak pelik juga bila seorang yang tidak dikenali, tiba-tiba mengaku beliau seorang Datuk. Apa jasa beliau pada negara sehinggakan ada sultan atau yang dipertua negeri menganugerahkan pingat datuk kepada beliau?

Kemusykilan kedua saya, adakah Datuk T ini benar-benar seorang Datuk (Datuk TULEN atau Datuk TEMBERANG)? Sekarang ini ramai sangat yang mengaku jadi Datuk, tapi bila terjadi satu-satu kes terbongkarlah bahawa title Datuk tersebut samada title palsu ataupun title yang dibeli. Sebagai contoh terdekat, kes pembunuhan jutawan kosmetik. Salah seorang tertuduh dalam kes tersebut yang di katakan sebagai seorang Datuk didapati memperolehi title Datuk dengan cara jual beli bukannya dianugerahkan oleh mana-mana sultan. Dan yang terbaru ini, dikesan di Kelantan ada sebuah pertubuhan yang menjalankan aktiviti menjual title Datuk kepada individu yang terlalu ingin menjadi Datuk dan pihak berkuasa sedang menjalankan siasatan ke atas pertubuhan tersebut setelah pihak istana Kelantan membuat laporan kepada pihak polis.

Anak saper gamaknyer Datuk T ni?
Kita amat berharap agar pihak berkuasa dapat menyiasat siapa sebenarnya Datuk T ini. Itupun jika benarlah bahawa pihak berkuasa dan kerajaan tidak terlibat dengan pembikinan video lucah tersebut. Jika terdapat pembabitan pihak berkuasa dan kerajaan, hentikanlah membuat fitnah. Ingatlah di akhirat nanti, azab sedang menanti orang-orang yang zalim.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...